Om Paraplyen

Huset

Paraplyen/ Holbøllsminde er en kommunal aldersintegreret institution på to matrikler.

Marslevsvej 1: med plads til 14 vuggestuebørn og 44 børnehave, fordelt på to stuer.

Skovbrynet 1: med plads til 20 vuggestuebørn og max 30 børnehavebørn. Lige nu bruges denne børnehave til alle de kommende skolebørn fra Paraplyen.

HolbøllsmindeVi tilbyder omsorg, trygge og faste rammer.
Med udgangspunkt i de pædagogiske læreplaner og en anerkendende tilgang til børnene, skaber vi udviklende læringsmiljøer og legefællesskaber for jeres barn.

Vi vægter et godt samarbejde med jer forældre højt,
så vi i fællesskab kan sikre jeres barns udvikling og trivsel.
Derfor er det vigtig for os at i som forældre er trygge ved at
aflevere jeres barn os.

Vi er et børnehus som værdsætter livsglæde, fordybelse, mangfoldighed og fællesskab.
Vores ønske er, at alle børn og forældre får en oplevelse af at blive set, hørt og forstået i et trygt og fagligt miljø med fokus på børnefællesskaber.

Paraplyen/ Holbøllsminde er kendetegnet ved en høj grad af forskellige etniske kulturer, som på utallige fantastiske måder folder sig ud i det gode børneliv. Vi holder derfor fast i de traditioner, kulturelle værdier og normer som Paraplyen/ Holbøllsminde repræsenterer, til stor glæde for både børn og voksne.

I Paraplyen/ Holbøllsminde skal det enkelte barn føle sig set og anerkendt. Det sker ved, at der i børnehuset skabes et godt og trygt børneliv, hvor det enkelte barn har mulighed for at eksperimentere og fordybe sig.

Den enkelte medarbejder skaber nærvær, og drager omsorg for det enkelte barn og gruppen via handlinger.
Vi skaber rammer for udvikling og leg, så hvert enkelt barn bliver en del af et fællesskab og understøttes i, at etablere og vedligeholde venskaber.

Dagligdagen i Paraplyen/ Holbøllsminde tager udgangspunkt i en kombination af spontane og planlagte aktiviteter, ud fra børnegruppens sammensætning og det enkelte barns aktuelle behov.

Holbøllsminde  Børn ved Bål  Legepladsen