Om Poppellunden

Velkommen til Poppellunden

LegepladsenPoppellunden er et kommunalt aldersintegreret børnehus. Sammen med Paraplyen, Humlebien/Holbøllsminde, 4-Kløveren, Kobberbækken og Børnely danner vi dagtilbudsområdet Sundbyøster med fælles økonomi, pædagogiske læreplaner og Dagtilbudsledelse.

Vi glæder os til at tage imod jeres barn i Poppellunden og til de kommende års samarbejde med jer om jeres barns udvikling, trivsel, læring og dannelse.

Den Pædagogiske læreplan for området kan læses på Sundbyøster hjemmeside. Inden barnet starter afholder vi startsamtale. På mødet fortæller I om jeres barn og jeres forventninger til os. Vi fortæller om dagligdagen i Poppellunden og vores forventninger til jer. Ring til os og lav en aftale for besøg.

Vi hedder Poppellunden, fordi vores grund er omkranset at store flotte Poppeltræer. Institutionen åbnede den 3. januar 1994. Poppellunden har en stor legeplads, og ligger i gå afstand til skoven, som vi bruger i hverdagen.

legI Poppellunden er der 14 vuggestuebørn + 4 voksne på Pilestuen og i børnehaven 40 børn +6 voksne fordelt på Birkestuen og Bøgestuen. Antallet af børn kan dog variere året igennem.

Vi er et børnehus som værdsætter nærvær/tryghed i børnehøjde, leg – fordybelse og børnefællesskaber. Vi vægter at skabe et miljø med glæde - god energi og positiv kommunikation. Vores intentioner er, at børn og forældre oplever at blive set, hørt og forstået i et trygt og fagligt miljø med fokus på respekt og anerkendelse.

Dagsrytme:

Kl. 6.30: Vuggestuen åbner og sørger for at der bliver lavet morgenmad. Når den voksne fra børnehaven møder ind, bliver der ”stolet ned” i børnehaven. Vi vil om morgenen og sidst på eftermiddagen også lege på gangen. Fra kl.ca. 6.40 er der mulighed for at få morgenmad i vuggestuen. Efter kl. 7.30 begynder vi at fordele os på stuerne.
Kl. ca. 9.00: Børnene får tilbudt deres medbragte frugt. Derefter leg og andre aktiviteter ude og inde. Se på tavlerne, omkring de forskellige læringsgrupper og aktiviteter.

Kl. 10.45: Der spises varmt mad (frokostordning) i mindre grupper. Bagefter vil der være mulighed for en middagslur for de helt små i børnehaven og i vuggestuen puttes børnene efter behov og egen rytme, de andre børn fra børnehaven går ud, mens der ryddes op efter maden.

leg 2Kl. ca.14.00 Eftermiddagsmadpakker. Derefter lege ude og inde

Kl. 15.00: Oprydning og børnehavestuerne går sammen.

Kl.16.30: Poppellunden lukker, alle børn er hentet og personalets arbejdstid slutter. Skulle du af uforudsete forhold blive forsinket, bedes du ringe hurtigst muligt.